Vrcholky středohoří

30.08.2017 18:59

Před časem jsem podnikl další toulku Českým středohořím, které mne velmi baví poznávat a procházet jím. Tentokrát jsem se rozhodl pro čtyři vrcholy, které jsou nedaleko sebe. Start vycházky byl u přístřešku pro turisty, nadaleko obce Lukov, Litoměřicko. Vydal jsem se lesem, okolo potoka o kterém jsem nezjistil jeho jméno, přímo vzhůru na vrchol Hlaváč, jedná se o čtrnáctou nejvyšší horu Českého středohoří (679m). Výstup na vrchol byl poměrně náročnější, nebyla zde pěšinka a vršek je jen z kamenů. Cestou jsem potkal dva nádherné muflony, kteří jsou zde doma. Z vrcholu není žadný výhled do krajny, jen samé stromy, ale to nevadí. Po odpočinku jsem pokračoval lesem na další můj cíl, vrchol Pařez. Jedná se o třetí nejvyšší vrchol Středohoří (736m), ani z tohoto kopce není výhled, ale občas z pěšinky vzhůru je mezi stromy vidět do dálky směrem k Mostu. Další vrcholek byl Kleč, šestá nejvyší hora Středohoří (718m) a poté po hřebenu poslední vrchol toho dne, Kamenný vrch (670m). Cestou, kromě muflonů, jsem potkal i několik srnek a snad ani jednoho turistu. Cestou zpět do Lukova jsem se šel podívat k vojenskému rybníku Březina, v jeho okolí jsou trosky bývalého vojenského objektu. Pozor na nebezpečí úrazu, byl tam v trávě dost nebezpečný otvor do podzemí. Poslední zastavení bylo v přírodní rezervaci Březina, oblast s rašeliným podkladem, kde žije a roste několik vzácných druhů flory a fauny. Více fotografií naleznete ZDE: